Tyrimai rinkodaros specialistui yra tarsi kritikos dozė, reikalinga tam, kad ateityje jo įmonės siūlomas produktas būtų tobulesnis, o organizacijos įvaizdis - geresnis.
Tyrimai suteikia galimybę pamatyti realią, daugiau mažiau objektyvią įmonės situaciją ir, jei yra tinkamai atlikti, tas sritis, kuriose organizacijai dar reikia „augti". Tyrimai yra ne tik puikus būdas mokytis iš savo klaidų, bet ir svarbi priemonė, leidžianti numatyti tinkamus sprendimus, susijusius su rinkodara, pavyzdžiui, naujo produkto įvedimo į rinką būdus.
Nors įmonės rinkodaros sprendimai niekada nėra visiškai apsaugoti nuo rizikos, tyrimai padeda šią riziką sumažinti, nes leidžia numatyti galimas problemas ir daugiau nei „vienintelio teisingo sprendimo" variantą.
Tyrimai gali būti tiek paprasčiausios klientų apklausos („pasitenkinimo tyrimai"), tiek sudėtingi analitiniai projektai, apimantys kiekybinius ir kokybinius tyrimus. Vienu atveju tyrimą įmonė gali atlikti savo jėgomis, kitu tam reikės pasitelkti specializuotą tyrimų paslaugas teikiančią bendrovę. Idealiu atveju tyrimą reikėtų atlikti prieš imantis kokių nors veiksmų, kad jie būtų pagrįsti objektyviais duomenimis apie situaciją rinkoje ar vartotojų lūkesčius, ir po kurio laiko, pvz. įgyvendinus rinkodarinę kampaniją, siekiant įvertinti veiksmų efektyvumą.
Ar jūsų įmonė reguliariai atlieka tyrimus ir apklausas?