Žinios ir kontaktai
En

Socialinių tinklų rinkodara 2015-aisias

Planuojant rinkodaros veiksmus kitiems metams, verta pagalvoti apie vyrausiančias tendencijas. Komunikacija socialiniuose tinkluose aktuali daugeliui įmonių ir organizacijų, todėl pažvelkime į socialinės medijos rinkodaros prognozes 2015 metams.

1. Mobiliosios terpės dominavimas. Išmanieji telefonai gaminami vis su didesniais ekranais, o tai skatina vartotojus vis daugiau turinio internete pasiekti būtent per mobiliuosius įrenginius.

Patarimas 2015-iesiems: rinkodaros veiksmus planuoti pirmiausia mobiliajai medijai („mažiesiems ekranams"), o tik paskui didiesiems ekranams - nešiojamiems ar staliniams kompiuteriams. Ši taisyklė galioja visoms priemonėms - naujienlaiškiams, tinklalapiams, socialinių tinklų įrašams.


2. Socialiniai tinklai - mokama žaidimų aikštelė. Norint socialiniuose tinkluose pasiekti savo auditoriją, reikės susimokėti. Jau dabar įrašai „Facebook" tinkle pasiekia fanus tik tuo atveju, jei už tai yra sumokama. Organinis pasiekiamumas beveik artimas nuliui. Socialiniai tinklai nebėra nemokamas rinkodaros kanalas.

Patarimas 2015-iesiems: prekės ženklai turės skirti didesnį biudžetą komunikacijai socialiniuose tinkluose, kurį teks išleisti tiek įrašų matomumui, tiek reklamai. Specialistams reikės tiksliau segmentuoti savo auditoriją ir geriau nutaikyti kampanijas, kad socialinės medijos rinkodara būtų efektyvi.


3. Socialiniams tinklams skirtas turinys tampa vis svarbesnis. Turinio rinkodara buvo 2014 metų aktualija: kurti kokybišką turinį yra iššūkis, dar didesnis iššūkis jį kurti skirtingoms rinkodaros priemonėms (socialiniams tinklams, tinklalapiams, organinei paieškai internete, naujienlaiškiams, žiniasklaidai ir t.t.). Be to, turinys turi būti prasmingas ir informatyvus.

Patarimas 2015-iesiems: turinį kurti išmaniai, tą patį turinį sudedant į skirtingus formatus (tekstas, schema, grafikas, prezentacija, video ir t.t.). Be to, socialinių tinklų naudotojai gali būti puikus šaltinis turinio kūrėjui: stebint, kokia informacija yra labiausiai dalijamasi, galima sukurti autentišką turinį, kuriuo vartotojai noriai dalijasi su draugais.


4. Vaizdo komunikacijos svarba. „YouTube" nebėra vienintelis vaizdo medžiagos kanalas. „Facebook" siekia pritraukti vis daugiau video turinio, tam įdiegęs ir automatinio vaizdo įrašų rodymo įrankį. Tačiau yra ir kitų socialinių tinklų galimybių vaizdo medžiagai, pvz. „Vine" ar „Tumblr".

Patarimas 2015-iesiems: atsikratyti baimės, kad sukurti vaizdo turinį yra brangu. Reikėtų kūrybiškai pažvelgti į šią užduotį, t.y. pagalvoti, kokiomis istorijomis norėtųsi pasidalyti ir kaip vaizdo medžiaga sustiprintų jų poveikį. Turinį reikėtų pritaikyti skirtingiems kanalams: „trumpametražius" filmukus dėti į „Vine" ar „Instagram", o ilgesnės trukmės - į „YouTube".


5. Socialinių tinklų fragmentacija. „Facebook" nėra vienintelis socialinis tinklas. Taip, jis didžiausias ir šiuo metu dominuojantis. Tačiau auditorija „keliauja" nuo vieno socialinio tinklo prie kito, ypač jaunimas. Todėl rinkodaros specialistams yra iššūkis atrasti teisingą komunikacijos toną ir socialinę platformą, o tai nebūtinai „Facebook". Ekspertai teigia, kad populiarėja „vizualūs" tinklai, tokie kaip „Instagram", „Pinterest" ir „Tumblr".

Patarimas 2015-iesiems: stebėti, kur tikslinė auditorija leidžia laiką - kokiame socialiniame tinkle. Rinkodaros veiksmai turėtų būti vis labiau pritaikyti konkrečiam kanalui ir personalizuoti, t.y. pritaikyti tikslinei auditorijai. Kai kuriems prekės ženklams strategija, kai didžiausias dėmesys skiriamas „Facebook" tinklui arba vien tik jam, jau nebetinkama.


Daugiau apie socialinių tinklų rinkodaros prognozes 2015-iesiems skaitykite šiame straipsnyje anglų k. ir šiame socialinės medijos specialistų tinklaraščio įraše.