Žinios ir kontaktai
En

Skaitmeninės komunikacijos tendencijos 2023 metais

Vis daugiau profesinių ir asmeninio gyvenimo veiklų žmonės perkelia į skaitmeninę erdvę. Organizacijos savo komunikacijos priemones turi pritaikyti prie šių dienų realijų ir atitinkamai komunikuoti tiek su savo klientais, tiek darbuotojais. Kokios skaitmeninės komunikacijos tendencijos prognozuojamos 2023 metais?

Leidinys „Forbes“ apklausė komunikacijos ekspertus apie 2023 metais vyrausiančias tendencijas. Šios prognozės apima tiek jau ne vienerius metus esamas komunikacijos kryptis, tiek naujoves.

Tiesioginės transliacijos ir vaizdo įrašai pagal poreikį su pirkimo galimybe

Kompanijos išbando tiesiogines transliacijas ir vaizdo įrašus pagal poreikį (Video on Demand, VOD), kuriuose yra integruota galimybė įsigyti reklamuojamą prekę ar paslaugą. Šią priemonę testuoja tiek didelės kompanijos, tokios kaip „Walmart“, tiek mažesni prekės ženklai, kurių vadovai veikia kaip nuomonės formuotojai. Tai dar tik pati pradžia, tačiau tokiai komunikacijos galimybei bus skiriama vis daugiau dėmesio.

Partnerystė su turinio kūrėjais ir nuomonės formuotojais

Prognozuojama, kad kompanijos ir toliau aktyviai bendradarbiaus su turinio kūrėjais ir ypač mikroinfluenceriais. Prekės ženklai palaikys vis glaudesnę partnerystę su savo ambasadoriais ir nuomonės formuotojais.

QR kodas

QR kodas pastaraisiais metais ypač išpopuliarėjo kaip būdas pasiekti jaunimo auditoriją ir tuos žmonės, kurie nėra linkę naršyklėje suvesti URL adresą, kad surastų organizaciją ar prekės ženklą. Pandemija labai paskatino QR kodų naudojimą informacijos pateikimui. Teigiama, kad QR kodų populiarumas tik augs.

Mobiliųjų įrenginių populiarėjimas

Mobiliųjų įrenginių išpopuliarėjimas ir su juo susijęs mobiliųjų duomenų naudojimo augimas turės didelės įtakos skaitmeninei komunikacijai. Vis daugiau žmonių interneto naršymui naudoja išmaniuosius telefonus ir planšetes, todėl organizacijų kuriamas turinys turi būti pritaikytas mobiliesiems įrenginiams.

Realaus laiko susirašinėjimo platformos

Organizacijos vis labiau naudos realaus laiko susirašinėjimo funkciją bendravimui su klientais. Tokia tiesioginio bendravimo galimybė ne tik suteikia informacijos apie klientų poreikius bei patirtį, bet ir įtvirtina papildomą žingsnį kliento kelionėje kontaktuojant su organizacija. Klientų patirties valdymas išliks prioritetu ekonominio neužtikrintumo sąlygomis.

Nuosavų komunikacijos kanalų svarba

Tinklalapiai, naujienlaiškių prenumeratoriai, bendruomenės yra organizacijos „nuosavybė“, kurios įtaką tikslinei auditorijai galima kontroliuoti. „Nuomojamų“ komunikacijos kanalų svarba mažės, atsižvelgiant į trečiųjų šalių slapukų išnykimą ir nuolat besikeičiančius portalų algoritmus. 2023 metais didžiausią dėmesį rinkodaros specialistai skirs tiems skaitmeniniams kanalams, kuriuose jie gali kontroliuoti visus tikslinės auditorijos patirties aspektus.

Personalizuota komunikacija

Personalizuota komunikacija išliks svarbi ir ateityje. Žmonės yra labiau linkę atkreipti dėmesį į jiems asmeniškai adresuotą ir jų poreikius atitinkantį turinį. Be to, į tokį turinį jie reaguoja aktyviau ir pozityviau.

Garso turinys

Organizacijos vis plačiau naudoja audio turinį kaip skaitmeninės komunikacijos būdą. Be kita ko, garso turinys puikiai tinka ir vidinei komunikacijai. Pavyzdžiui, darbuotojai yra labiau linkę perklausyti tinklalaidę, kurioje pateikiama aktuali informacija, nei tą pačią informaciją išgirsti susirinkimo metu.

Trumpi vaizdo klipai

Trumpi vaizdo klipai išliks efektyvia komunikacijos priemone, nes yra įtraukianti ir lengvai įsimenama. Klipus taip pat nesunku sukurti ir atnaujinti, kad būtų aktualūs. Tiek reklama, rodoma prieš „YouTube“ vaizdo įrašą, tiek „Instagramo“ Reels klipai, tiek reklama skaitmeniniame stende yra geras būdas komunikuoti su tiksline auditorija.

Autentiška komunikacija ir ryšys

Autentiškumas komunikuojant ir mezgant ryšius yra svarbus visais laikais, į tai reikia atsižvelgti ir kuriant santykius skaitmeninėje erdvėje. Skaidrumas buvo itin populiarus klausimas pastaraisiais metais, todėl visos suinteresuotosios šalys, klientai ir darbuotojai tikisi tokio autentiškumo šiandienos komunikacijoje. Svarbu į savo tikslinę auditoriją žvelgti kaip į realius žmones, o ne sandorio šalį.

Plačiau apie šias ir kitas tendencijas skaitykite „Forbes“ straipsnyje anglų k. > >

 

Alexander Sinn nuotr. iš Unsplash