Žinios ir kontaktai
En

Rinkodaros technologijos, kurias verta išbandyti 2020-aisiais

Metinė „Gartner“ atlikta rinkodaros vadovų apklausa atskleidė, kad investicijos į rinkodaros technologijas augs, nors bendras rinkodaros biudžetas trauksis. Tai rodo, kad skaitmeninei transformacijai ir inovacijoms bus skiriamas ypatingas dėmesys. Kokios rinkodaros technologijos yra populiariausios 2020 metais?

Dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis
Dirbtinis intelektas (DI) yra neatsiejama skaitmeninės transformacijos dalis įvairiose srityse. Rinkodaroje DI padeda optimizuoti įvairių duomenų apdorojimą, pateikti patikimas prognozes ir įžvalgas bei įveikti kasdienius iššūkius. Tuo tarpu mašininis mokymasis randa efektyvesnių būdų duomenis apdoroti, todėl rinkodaros specialistai gali skirti daugiau dėmesio kūrybiniams procesams ir sprendimų priėmimui.

Vartotojo buvimo vieta paremtos strategijos
Technologijos suteikia galimybę „pagauti“ žmogų konkrečioje fizinėje vietoje ir nusiųsti rinkodaros žinutę. Pavyzdžiui, klientui einant prekybos centre pro konkrečią parduotuvę, jis gauna pranešimą į savo telefoną apie šios parduotuvės specialų pasiūlymą ar naujienas. Tokia technologija padeda sustiprinti ryšį su klientu, pateikti personalizuotą pasiūlymą. Tačiau taikant ją svarbu turėti aiškią strategiją ir tikslus, kitaip klientas gali gauti per daug ir jam neaktualių žinučių, o tai turės neigiamą efektą.

Interaktyvus turinys
Interaktyvus turinys padeda išsiskirti, sudominti potencialų klientą, paskatinti pirkimą. Vaizdo klipai, infografikai, interaktyvios skaičiuoklės, vebinarai ir kt. traukia žmonių dėmesį. Tokio turinio tikslas – praturtinti vartotojo patirtį internete, pasiūlyti daugiau nei tik elementariai, tekstu pateikta informacija. Geras interaktyvus turinys padeda užmegzti dialogą su potencialiu klientu. Svarbu, kad būtų naudojamas geras dizainas, atsižvelgta į vartotojo poreikius ir būtų lengva pasidalyti tokiu turiniu su kitais.

Mažai programavimo reikalaujančios platformos
Nereikia būti IT specialistu, norint atlikti šiek tiek sudėtingesnes technines užduotis. Šiuo metu gausu mažai programavimo įgūdžių reikalaujančių ar jų visai nereikalaujančių platformų, kurios padės įgyvendinti skaitmeninius projektus. Rinkodaros specialistai gali patys kurti interaktyvų turinį, mobiliąsias programėles, analizuoti debesyse esančius duomenis. Gebėjimas naudotis tokiomis platformomis padeda kompanijoms sutaupyti ir padidinti rinkodaros investicijų grąžą.

Mobiliesiems įrenginiams pritaikytos rinkodaros technologijos
Daugiakanalė rinkodara šiandien yra „norma“, o mobilieji įrenginiai užima itin svarbią vietą. Augant internetinės prekybos apimtims, vis daugiau vartotojų apsiperka naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais. Gerinti vartotojo patirtį padeda papildytosios ir virtualiosios realybės technologijos, mažinančios atskirtį tarp fizinės ir skaitmeninės aplinkos.

Kalbant apie kitas rinkodaros technologijas, verta paminėti kalbos atpažinimo galimybes. DI, pokalbių robotai (angl. chatbots) – puikūs įrankiai klientų aptarnavimui raštu, tačiau kalbos atpažinimas, vartotojui kalbant balsu, vis dar yra iššūkis. Kompanijos, kurios suras gerus sprendimus taikant paieškos balsu technologiją, perkels vartotojų patirtį į kitą lygmenį.

Technologijos rinkodaros specialistams suteikia daugybę galimybių, kaip pritraukti klientus. Apie rinkodaros technologijas ir jų praktinį taikymą Lietuvoje bus kalbama rugsėjo 17 d. Vilniuje vyksiančioje metinėje konferencijoje „E. virusas 2020“.

Pasinaudokite technologijomis ir suteikite savo įmonei daugiau lankstumo bei didesnio konkurencinio pranašumo jau šiais metais!

 

Parengta pagal „Rockcontent“ publikaciją