Produkto prekės ženklas, kokybė ar kaina nebūtinai yra lemiami veiksniai vartotojui renkantis ką pirkti. Dažnai svarbiu kriterijumi tampa įmonės ir jos prekės ar paslaugos reputacija.
Ryšių su visuomene agentūrų tinklo „Weber Shandwick" apklausa, kurioje dalyvavo JAV, Didžiosios Britanijos, Kinijos ir Brazilijos vartotojai bei įmonių vadovai, parodė, kad net 70% vartotojų vengia pirkti prekes tų įmonių, kurios jiems nepatinka.
Apklausa atskleidė, kad įmonės reputacija ir produkto ar paslaugos reputacija yra glaudžiai tarpusavyje susijusios:
Įmonės prekės ženklas yra toks pat svarbus kaip produkto prekės ženklas. Pirkėjams rūpi įmonės, kurių produkciją jie perka.
Įmonės reputacija vartotojams asocijuojasi su jos siūlomų prekių kokybe. Gerą įvaizdį turinčios bendrovės produkcija yra laikoma kokybiška ir atvirkščiai.
Neatitikimai tarp įmonės reputacijos ir produkto įvaizdžio verčia vartotojus elgtis kategoriškai. Pirkėjai nustemba sužinoję, kad jų mėgstamą prekę ar paslaugą teikia jiems nepatinkanti organizacija. Nuostabą dažniausiai lydi įmonei nenaudinga vartotojų reakcija: jie nustoja pirkti jos produktus.
Skandalai įmonėje nustelbia teigiamus jos darbus. Diskutuodami tarpusavyje apie įmonę, vartotojai dažniausiai aptaria tai, kokius jausmus jiems sukelia jos produktai ar paslaugos (69% apklausos respondentų), kaip ji aptarnauja pirkėjus (55%), kaip elgiasi su savo darbuotojais (45%). Respondentai pripažįsta, kad dažniausiai jie kalba apie organizacijose kylančius skandalus ir kitą neigiamą patirtį ir kur kas rečiau - apie gerus jos darbus, taikomas aplinkos apsaugos priemones, visuomeninę veiklą.
Vartotojai nuomonę apie įmonės reputaciją susiformuoja akimirksniu. Dažniausiai tai padeda padaryti informacija „iš lūpų į lūpas", atsiliepimai virtualioje erdvėje, paieškos internete rezultatai.
Reputacija turi reikšmingos įtakos įmonės rinkos vertei. Nuomonei apie bendrovę susidaryti reputacija lemia daugiau, nei jos finansiniai rezultatai. Todėl net 86% apklaustų įmonių vadovų teigia per pastaruosius keletą metų padidinę pastangas tinkamai bendrovės reputacijai formuoti.
Apklausa parodė, kad vartotojai nori būti tikri, jog pinigus leidžia pirkdami prekę ar paslaugą iš įmonės, kurios vertybės yra artimos jiems patiems. Pirkėjų lūkesčiai jų mėgstamų kompanijų ir produktų atžvilgiu yra aukšti, ir vartotojai nedvejodami nusisuks, jei tik pasijus nuvilti.
„Weber Shandwick" taip pat tyrė, kokią įtaką įmonės įvaizdžiui turi jos vadovo reputacija. Net 66% apklaustųjų pripažino, kad nuomonę apie organizaciją susidaro pagal jos vadovo įvaizdį.
Akivaizdu, kad kompanijos ir produkto reputacija itin svarbi. Kaip ją valdo jūsų įmonė?