Žinios ir kontaktai
En

Personalo vadybos iššūkiai šiandien ir rytoj

Žmogiškųjų išteklių specialistai ir organizacijų vadovai susiduria su įvairiais personalo vadybos iššūkiais. Vienas didžiausių iš jų - surasti ir pasamdyti kuo geresnius specialistus. Tinkamus darbuotojus pritraukti, išlaikyti ir motyvuoti darosi vis sudėtingiau.

Kokie yra pagrindiniai personalo vadybos klausimai, kuriuos organizacijos turi spręsti šiandien ir su kuriais susidurs rytoj?

Daryti daugiau turint mažiau. Produktyvumas, inovatyvumas, efektyvumas - tai savybės, kuriomis privalo pasižymėti šiandieninis personalo specialistas. Jam nebepakanka puikiai išmanyti tik žmogiškųjų išteklių valdymą, būtinos ir pagrindinės finansų, marketingo, teisės, o kartais - ir gamybos procesų žinios. Ir visa tai tam, kad būtų įmanoma pasiekti kuo geresnių rezultatų turint ribotus išteklius.

Į organizacijos strategijos įgyvendinimą įtraukti visus. Įmonės strategija turi įtraukti visus darbuotojus - ne tik kelis „išrinktuosius", ne tik kompanijos „galvas", bet visus. Tik tokiu būdu galima užtikrinti, kad įmonė efektyviai ir sėkmingai konkuruos rinkoje. Geriausia, kai į strategijos kūrimą nuo pat pradžių yra įtraukiami visi darbuotojai, kurie vėliau jaučia atsakomybę už idėjos, prie kurios patys prisidėjo, įgyvendinimą.

Ugdyti lyderius tarp visų darbuotojų. Požiūris, jog lyderystės ugdymas yra svarbus tik vidurinio ir aukštesnių lygių vadovams - jau praeitis. Kiekvienas darbuotojas turėtų būti ugdomas kaip savo srities lyderis.

Rytojui ruoštis vakar. Vienas sunkiausių personalo vadybos iššūkių - rasti darbuotojų, pasiruošusių ne tik užduotims, kurias reikia atlikti šiandien, bet ir atsakomybėms, kurios jų laukia ateityje ir kurioms reikia sistemingai ruoštis. Kol kas dauguma organizacijų neskiria pakankamai dėmesio papildomam darbuotojų ugdymui ir joms tenka nuolat samdyti vis naujus žmones „iš išorės".

Suteikti daugiau galių funkciniams vadovams. Personalo valdymas turės tapti ne tik žmogiškųjų išteklių specialistų, bet ir padalinių vadovų atsakomybe - jie yra arčiau savo klientų, objektyviau mato situaciją, todėl dalį personalo vadybos funkcijų reikia pasidalinti su jais.

Būti lanksčiais darbuotojų atžvilgiu. Darbo rinkoje daugėja moterų, o vyrai nevengia išeiti tėvystės atostogų, skirdami prioritetą ne karjerai, o šeimai. Darbo ir šeimos reikalai vis dažniau persipina, todėl personalo specialistams teks ieškoti būdų, kaip suderinti šias, atrodytų, nesuderinamas sritis. Taip pat reikėtų įdėmiai įvertinti lankstaus darbo grafiko svarbą. Labiau bus vertinamos tos įmonės, kurios suteiks galimybes savo darbuotojams dirbti tada ir ten, kur jiems patogu.

Personalo specialistai turi suspėti keisti savo darbo su žmonėmis įgūdžius kartu su sparčiai besikeičiančiu pasauliu.
Kaip su personalo valdymo iššūkiais savo organizacijoje susidorojate jūs?