Žinios ir kontaktai
En

Pagrindinės rinkodaros tendencijos 2024 metais

Kiekvienais metais rinkodaros ekspertai prognozuoja, kokios tendencijos vyraus komunikacijos srityje ir kaip jas pritaikyti praktiškai. Tad kokios bus svarbiausios rinkodaros tendencijos 2024 metais?

Leidinys „Forbes“ pateikia tokias penkias pagrindines tendencijas, kurios vyraus rinkodaros srityje 2024 metais:

1. Pokalbių rinkodara ir dirbtiniu intelektu paremtas bendravimas su klientais

Pokalbių rinkodara 2024 metais turės daugiau įtakos tam, kaip bus bendraujama su klientais. Šiuolaikinis vartotojas nori gauti atsakymą į savo užklausą tuoj pat ir sulaukti pasiūlymo nedelsiant.

Virtualių asistentų ir dirbtinio intelekto pagrindu veikiančių pokalbių programėlių pagalba įmonės realiu laiku bendrauja su vartotojais, atsako į jų klausimus ir padeda nusipirkti prekę ar paslaugą. Tokie pokalbiai suteikia sklandžią ir personalizuotą patirtį vartotojams, didina jų pasitenkinimą ir galiausiai pardavimus.

2. Virtualiosios realybės ir papildytosios realybės integracija

Virtualiosios realybės (VR) ir papildytosios realybės (PR) dėka ribos tarp skaitmeninės erdvės ir fizinės tikrovės tirpsta. VR ir PR technologijos suteikia galimybę sukurti į prekės ženklą labiau įtraukiančias vartotojų patirtis. Tai gali būti VR automobilių salonas, kuriame galima apžiūrėti dominantį modelį, arba PR programėlė, suteikianti galimybę pamatyti, kaip atrodys nauji baldai pirkėjo namuose, – rinkodaros galimybės faktiškai neribotos. VR ir PR techninė įranga tampa vis labiau prieinama, tad prekių ženklai vis dažniau šias technologijas įtrauks į savo rinkodaros kampanijas.

3. Tvarumas ir etiška rinkodara

Šiuolaikinį vartotoją domina ne tik įsigyti prekę ar paslaugą, bet ir suprasti prekės ženklo vertybes, ypač susijusias su aplinkosauga ir socialine atsakomybe. Ši tendencija, kurią nulėmė tokie pasauliniai iššūkiai kaip klimato kaita ar socialinė neteisybė, paskatino vis daugiau prekės ženklų komunikuoti savo tvarumo iniciatyvas ir etiškos veiklos principus. 2024 metais rinkodara bus siejama ne tik su prekės ar paslaugos teikiama verte, bet ir propaguojamomis vertybėmis.

4. Didelis personalizavimas pasitelkiant duomenis ir jų analitiką

Šiandieninis vartotojas tikisi jam asmeniškai pritaikytų patirčių. Įmonės turi daug duomenų iš įvairių šaltinių, kur klientas kontaktavo su įmone – pvz. socialiniuose tinkluose, tinklalapiuose ar fizinėse parduotuvėse. Šią informaciją gali apdoroti sudėtingi analitikos įrankiai ir padėti suformuoti tokias rinkodaros strategijas, kai turinys, produktų rekomendacijos ir net reklama gali būti pritaikyti individualiems vartotojams. Didžiųjų duomenų technologijoms ir mašininio mokymosi algoritmams tobulėjant, personalizavimas taps dar stipresnis, o masinės rinkodaros strategijos vis dažniau bus pasenusios.

5. Vaizdo rinkodara ir trumpų klipų dominavimas

Vaizdo turinys nėra naujiena, tačiau jo dominavimą paskatino „TikTok“, „Youtube Shorts“ ir kitos trumpų vaizdo klipų platformos. Tokio turinio trumpalaikiškumas ir vizualus patrauklumas puikiai atitinka šiuolaikinio žmogaus menkstančias dėmesio išlaikymo galimybes. Prekės ženklai jau naudoja trumpus vaizdo klipus ne tik reklamose, bet ir istorijų pasakojimui, naujų produktų pristatymams, net klientų atsiliepimams.

Plačiau apie šias tendencijas galite paskaityti šiame straipsnyje anglų kalba > >

 

path digital nuotr. iš Unsplash