Kokios rinkodaros komunikacijos srities tendencijos vyraus 2021 metais? Kam teks skirti daugiau dėmesio nei įprastai? Susipažinkite su ekspertų prognozėmis:
Visiškas komunikacijos skaitmenizavimas
Pandemija paskatino skaitmeninę transformaciją, kuri matoma daugelyje verslo sektorių. „Gartner“ prognozuoja, kad 2021 m. skaitmeninės operacijos bus gyvybiškai svarbios verslams, norint išbristi iš Covid-19 krizės. Tai ypač aktualu kalbant apie rinkodarą, prekės ženklo ir įmonių komunikaciją. Nuotoliniu būdu dabar visą laiką dirba daugelis biuro darbuotojų, todėl visos vidinės bei išorinės komunikacijos kampanijos turi būti visiškai skaitmeninės. Skubėjimas pereinant prie operacijų skaitmenizavimo gali turėti pasekmių, todėl svarbu akcentuoti skaitmeninį saugumą bei pasikartojančių užduočių automatizavimą, kuris leistų žmonėms rūpintis svarbesnėmis užduotimis.
Tiesioginių transliacijų populiarėjimas
2020 m. atnešė naujovių ir pokyčių komunikacijos srityje, ypač naudojant tiesiogines vaizdo transliacijas įvairiose platformose. Vis labiau populiarės virtualūs (nuotoliniai) realiu laiku vykstantys renginiai, tinklalaidės, pokalbiai bei jų tiesioginės transliacijos. Renginiai ateityje vyks mišriu būdu, tiek su gyvais (į renginio vietą atvykusiais), tiek su virtualiais (nuotoliniu būdu prisijungusiais) dalyviais.
Vidinės komunikacijos stiprinimas
Komunikacija su visomis suinteresuotomis šalimis išliks svarbi, tačiau ypač daug dėmesio reikės skirti vidinei komunikacijai su „išsibarsčiusiais“, t.y. nuotoliniu būdu namie dirbančiais, darbuotojais. Nuotoliniam darbui ir visiškai skaitmeniniam bendravimui tapus norma, komunikacijos specialistams bus iššūkis įtraukti ir sudominti darbuotojus, ypatingą dėmesį teks skirti psichinei sveikatai, sveikatingumui, komandos formavimui ir kūrybiškumui. Tam prireiks naujų technologinių priemonių ir komunikacijos profesionalų įsitraukimo strateginiame lygmenyje.
Rinkodaros ir komunikacijos padalinių sklandus bendradarbiavimas
Didelėse įmonėse visada tvyrojo įtampa tarp rinkodaros ir komunikacijos padalinių. Taip yra todėl, jog abu varžosi dėl biudžeto, be to, rinkodara yra laikoma aktyvia funkcija, atsakinga už veiklos plėtrą ir įmonės augimą, o komunikacija – labiau gynybine, užsiimančia krizių ir reputacijos valdymu. Siekdamos pateisinti klientų lūkesčius, susijusius su vertybėmis pagrįsta rinkodara ir komunikacija, išmintingiausios įmonės užtikrins, kad abi sritys dirbtų kaip tandemas.
Vertybių komunikacija
Tai, kad organizacijos turi komunikuoti vertybes, o ne tik rinkodaros žinutes, yra seniai žinoma tiesa. Vis tik pastaruoju metu tampa ypač svarbu rinkodarą ir komunikaciją derinti su savo deklaruojamomis vertybėmis, kurios neturi apsiriboti universaliomis įvairovės, lygių galimybių ir įtraukties darbo vietoje normomis. Sumažėjus pasitikėjimui valstybės institucijomis, verslo organizacijoms teks vis svarbesnis vaidmuo komunikuojant prekės ženklų ir įmonių vertybes.
Nauji socialiniai tinklai ir nuomonės formuotojai
Dar iki pandemijos socialinių tinklų nuomonės formuotojų sritis sparčiai plėtėsi. Vis tik įvedus karantiną, socialinių tinklų naudojimas stipriai išaugo ir greičiausiai ši tendencija išliks. Nuolat atsiranda naujų „influencerių“, jų populiarumas ir sekėjų ratas didėja. Tie prekės ženklai, kurie ims bendradarbiauti su kylančiomis žvaigždėmis ir jų dėka pasieks naujas auditorijas, laimės daugiausiai.
Inovacijos
Naujovių diegimas yra nuolatinis. Vis tik didelės idėjos, kurios pritraukia žiniasklaidos dėmesį, apjungia virtualius ir fizinius dalykus, įtraukia klientus ir darbuotojus bei padidina rinkodaros biudžetą, bus svarbesnės nei bet kada anksčiau šiais išskaidyto ir fragmentiško dėmesio ekonomikos laikais.
Plačiau apie šias tendencijas galite paskaityti šiame tinklaraščio įraše anglų kalba > >
Pieš. iš pixabay.com