Žinios ir kontaktai
En

Komunikacijos srities prognozės 2014-iesiems

Ekspertai prognozuoja, kad ateinančiais metais komunikacijos specialistams teks išmokti rinkodaros ir pardavimo funkcijas, prekės ženklo kontrolę perduoti „superfanams", o patiems rūpintis nauda vartotojui.

„Karščiausios" 2014-ųjų rinkodaros, ryšių su visuomene ir socialinės medijos komunikacijos tendencijos, pasak specialistų, yra tokios:

1. Leisti prekės ženklo „superfanams" prisidėti prie rinkodaros ir pardavimo. Kas geriau reklamuos produktą nei jį beprotiškai pamilę fanai? Tai tarsi prekės ženklo ambasadoriai, kurie kalba apie jį socialiniuose tinkluose, gina juo pažymėtus produktus ir skelbia žinias apie jį visais įmanomais būdais. Juk tai galingiausias rinkodaros ir pardavimų įrankis! Kitais metais teks stiprinti „superfanų " įtaką, paskatinti juos, nukreipti tinkama linkme ir laukti, kol jie jums pritrauks naujų klientų.

2. Nustoti kontroliuoti prekės ženklą. Rinkodaros specialistai turės atsisakyti prekės ženklo kontrolės, kad galėtų jį kontroliuoti. Tai skamba paradoksaliai, tačiau prekės ženklo valdymą perims fanai, kuriantys ir skelbiantys apie jį tam tikrą turinį: vaizdo medžiagą, įrašus tinklaraščiuose ar socialiniuose tinkluose. Bendradarbiaujant su jais reikės demonstruoti kiek įmanoma mažiau kontrolės ir kuo daugiau pasitikėjimo.

3. Turinį planuoti strategiškai ir ilgam. Svarbu bus planuoti ne tik tai, koks turinys apie prekės ženklą, bet ir kur bus skelbiamas. Patartina vadovautis „trijų taisykle": sukūrus tam tikrą turinį, jį išplatinti bent trijuose skirtinguose kanaluose. Vėlgi reikėtų išnaudoti prekės ženklo fanų ir ambasadorių įtaką bei leisti jiems kurti turinį apie brand‘ą.

4. Išmokti gudriau panaudoti duomenis. Nors komunikatoriai mieliau operuoja žodžiais nei skaičiais, teks išmokti pamilti ir juos. Tiek rinkodaros, tiek komunikacijos specialistams reikės vis labiau įvaldyti analitinius, statistinius duomenis ir sugebėti naudoti automatizuotus analizės įrankius, kad visi veiksmai būtų efektyvūs ir prisidėtų prie įmonės ar organizacijos sėkmės.

5. Būti naudingiems. 2014-aisiais daugiausia laimės tie, kurie išmoks būti naudingi savo vartotojams ir suteiks jiems reikalingos informacijos. Socialiniai tinklai pirmiausia bus naudojami padėti vartotojams surasti pageidaujamą informaciją, o tik po to reklamuoti savo prekės ženklą.

Išsamiau apie prognozuojamas tendencijas 2014-iesiems anglų k. galima paskaityti šiame straipsnyje.