Žinios ir kontaktai
En

Kaip optimizuoti pirkimo procesus įmonėje

Pirkimo sąnaudos sudaro reikšmingą savikainos dalį - nuo 15 proc. finansų sektoriuje iki 60 proc. gamybos įmonėse. Ekspertai pataria nuolat tobulinti pirkimo procesus - net minimalus pirkimo sąnaudų sumažinimas turi tiesioginės įtakos įmonės apyvartinėms lėšoms ir pelningumui.

Konsultantai rekomenduoja pirmiausia ištaisyti itin dažną klaidą - smulkiose ir vidutinio dydžio įmonėse pirkimų funkcija priklauso gamybos padaliniui. Svarbu atskirti šias dvi sritis, kad reikiamas žaliavas, prekes ar paslaugas pirktų tik už pirkimo veiklą atsakingas asmuo ar padalinys. Be to, pasak ekspertų, visi įmonėje ar organizacijoje vykdomi pirkimai turėtų būti centralizuoti. Tai padėtų išvengti situacijų, kai skirtingi įmonės padaliniai tas pačias prekes perka nevienodomis kainomis.

Kitas svarbus dalykas - atskirti dvi pirkimo padalinio funkcijas: operacinę ir strateginę. Patartina, kad kasdienes įprastas operacijas, tokias kaip žaliavų užsakymas, pristatymo stebėjimas, atliktų vieni darbuotojai, o strateginiu pirkimų valdymu užsiimtų kiti. Tarp strateginių užduočių yra rinkos ir žaliavų grupių duomenų analizė, tarptautiniai tiekimo konkursai, derybos su tiekėjais, jų vertinimas, naujų tiekėjų paieška, pirkimų kontrolė ir t.t. Būtent strateginis pirkimų valdymas kuria didžiausią pridėtinę vertę įmonei.

Konsultacijų kompanijos „Iuvencus Consulting" skaičiavimu, gamybos sektoriuje pirkimo sąnaudos sudaro 55-65 proc. savikainos, telekomunikacijų sektoriuje - 40-50 proc., paslaugų - 25-35 proc., finansų - 10-20 proc. Sutaupius 4 proc. pirkimo sąnaudų, įmonės pelnas padidėja tiek, kiek padidėtų padidinus pardavimus beveik 27 proc. (kai žaliavų sąnaudų dalis yra 40 proc., pelno marža - 6 proc.).

Turbūt verta peržiūrėti pirkimo procesų organizavimą įmonėje?