Žinios ir kontaktai
En

Geroji pirkimų praktika: svarbiausi sėkmės veiksniai

Pirkimų sėkmę organizacijoje lemia daug veiksnių, tačiau yra keletas svarbiausių, į kuriuos turėtų atsižvelgti kiekvienas pirkimų specialistas.

Pirkimų komandos suformavimas. Ją turi sudaryti ne tik specialistai, kurių pareigos įmonėje prasideda žodžiais „pirkimų", „tiekimo", „aprūpinimo" ir t.t., bet ir kitų padalinių vadovai. Tai padės užtikrinti, kad pirkimų skyriaus tikslai ir strategijos „nesikirstų" su visos organizacijos strategija, o sprendimai, susiję su aprūpinimo procesais, būtų priimami sklandžiai ir be didelių nesutarimų. Be to, reikėtų įdarbinti tokius pirkimų specialistus, kurie turi stiprius komunikacinius įgūdžius, geba mąstyti strategiškai ir yra orientuoti į vertės kūrimą.

Efektyvus technologijų panaudojimas. Prieš įdiegiant naują programinę įrangą ar kitas technologijas, kurios pagreitina ir supaprastina pirkimus, reikia išsisaiškinti, ką šioje srityje tikrai būtina patobulinti. Reikėtų vengti situacijų „pirmiau pirk, tada galvok, ar tai buvo reikalinga".

Glaudus bendradarbiavimas su svarbiausiais tiekėjais. Ryšys su tiekėjais neturi būti vienpusis, aiškinant, kaip jie turi atlikti savo darbą. Kur kas geriau palaikyti abipusius ryšius, sveikus santykius su tiekėjais, „prisirišti" juos ilgalaikėmis sutartimis, sukurti efektyvų būdą greitai spręsti iškilusias problemas.

Dėmesys ne pirkimo kainai, o bendroms įsigijimo sąnaudoms. Šiuolaikinių organizacijų pirkimų specialistai orientuojasi ne į tuos tiekėjus, kurie siūlo mažiausią kainą, o į tuos, kurie turi sprendimą, kaip sumažinti bendrąsias pirkimų sąnaudas. Reikia skaičiuoti ne įsigijimo kainą, o bendrą vertę ir susijusias sąnaudas.

Sutarčių sudarymo funkcijos perdavimas pirkimų skyriui. Vis dar yra organizacijų, kuriose pirkimų specialistai bendradarbiauja su tiekėjais ir daro viską, kad pavyktų sumažinti išlaidas, bet niekada taip ir nesužino, kiek tos išlaidos sumažėjo. Taip nutinka dėl to, kad pirkimo-pardavimo sutarčių sudarymas paliekamas ne pirkimų, o kitiems įmonės padaliniams.

Atsargų kiekio optimizavimas. Pirkimų skyrius įmonėje turi nuolat stebėti turimas atsargas ir siekti, kad jų lygis būtų optimalus. Todėl sėkmingo pirkimų specialisto būtinos savybės - gebėjimas planuoti ir prognozuoti reikalingus atsargų kiekius.

Aplinkosaugos veiksniai. Aplinką tausojančios „žaliosios iniciatyvos" jau ne madinga naujovė, o būtinybė, kad organizacija būtų mėgstama ir vertinama klientų. Vartotojai vis labiau domisi, kokie produktai yra naudojami gaminant prekes ir teikiant paslaugas, už kurias jie moka savo pinigus. Pirkimų specialistams renkantis tiekėjus ir produktus aplinkosaugos veiksniai turėtų tapti sudėtine pirkimų sąlyga.

Kai kurie iš šių dalykų pirkimų profesionalui gali pasirodyti elementarūs ir gerai pažįstami, o kai kurie - nauji, dar nenaudojami jo įmonėje. Šiaip ar taip, visus juos pravartu prisiminti ir naudoti kuriant gerąją pirkimų praktiką. Plačiau apie tai galima pasiskaitytišiame straipsnyje anglų k.

Kokie gerosios pirkimų praktikos sėkmės veiksniai yra jūsų įmonėje ar organizacijoje?