Žinios ir kontaktai
En

Skaitmeninės rinkodaros tendencijos 2025 metais

Skaitmeninės rinkodaros sritis nuolat keičiasi, atitinkamai kinta ir prekės ženklų komunikacija su tikslinėmis auditorijomis. Kokias tendencijas 2025 metams prognozuoja ekspertai?

Technologinė raida, vartotojų elgesio pokyčiai, vis didesnis dėmesys personalizavimui ir duomenims – tokias rinkodaros plėtros kryptis išskiria leidinio „Forbes“ autoriai. Prognozuojama, kad 2025 metais vyraus šios pagrindinės tendencijos:

Dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis rinkodaroje
Dirbtinis intelektas (DI) ir mašininis mokymasis jau įsigalėjo rinkodaros srityje, o šiais metais vaidins dar svarbesnį vaidmenį optimizuojant daug procesų nuo vartotojų segmentavimo iki turinio kūrimo. Pokalbių robotai ir virtualūs asistentai dar labiau populiarės ir bus vis labiau panašūs į žmogišką bendravimą.

Rinkodaros specialistai turės tobulinti savo darbo su DI įgūdžius, išmokti panaudoti DI personalizuotam santykiui su vartotojais, kai DI ims vis geriau suprasti klientų reakcijas ir atitinkamai atsakyti. Tobulėjant DI, prekės ženklai galės klientams pasiūlyti vis labiau jiems pritaikytą patirtį, todėl DI taps pagrindiniu įrankiu palaikant ryšius su klientais.

Balso paieška ir balso komercija
Populiarėjant išmaniesiems balso asistentams, tokiems kaip „Amazon Alexa“, „Google Home“, „Apple Siri“, informacijos paieška balsu tampa itin įprastu būdu.

Balso paieškos optimizavimas skiriasi nuo tradicinio optimizavimo paieškos sistemoms (SEO), nes žmonės užklausą pateikia šnekamosios kalbos stiliumi. Vietoj to, kad paieškos laukelyje rašytų „geriausios kavos vietos Vilniuje“, jie balsu klausia „Kokios yra geriausios kavos vietos netoli manęs?“. Taigi norint pasiekti balso paieškos auditoriją, prekės ženklams reikia galvoti apie šnekamosios kalbos žodžius.

Papildytosios realybės ir virtualiosios realybės augimas
Nors papildytoji realybė (PR) ir virtualioji realyė (VR) pirmiausia buvo siejamos su žaidimų industrija, šie įrankiai vis plačiau bus naudojami tokiuose sektoriuose kaip mažmeninė prekyba ir suteiks pirkėjams įtraukią apsipirkimo patirtį.

Tokios kompanijos kaip IKEA ir „Sephora“ jau naudoja PR. IKEA PR programėlė suteikia pirkėjams galimybę pamatyti, kaip nauji baldai atrodys jų namų erdvėje, o „Sephora“ PR technologija leidžia vartotojams eksperimentuoti su virtualiu makiažu.

Svarstant apie PR ir VR diegimą, reikia pasirinkti konkrečiam sektoriui tinkamą sprendimą. Pavyzdžiui, mados ir grožio prekių pardavėjai galėtų rinktis virtualaus produktų pasimatavimo ar išbandymo įrankius, o nekilnojamojo turto kompanijos galėtų įsidiegti virtualaus turo po statomą būstą ar komercines patalpas sprendimą. Tokios PR ir VR suteikiamos galimybės padidina vartotojų įsitraukimą.

Vaizdo turinio dominavimas
Vaizdo turinys išlieka galingu įrankiu skaitmeninėje rinkodaroje, o tokios platformos kaip „YouTube“, „TikTok“ ar „Instagram Reels“ labiausiai „mėgsta“ trumpus, interaktyvius vaizdo klipus.

Svarstant apie vaizdo turinį, verta galvoti apie trumpus klipus ir tiesiogines transliacijas. Vartotojų įsitraukimą ir interaktyvumą skatina tokie sprendimai kaip apklausos, klausimų-atsakymų sesijos tiesioginės transliacijos metu.

Personalizavimo augimas
Vartotojai tikisi personalizuotos patirties visuose skaitmeniniuose kanaluose. 2025 metais rinkodaros prisitaikymas prie konkrečių vartotojų poreikių dar labiau augs, ir prekės ženklai ims teikti itin personalizuotą turinį bei rekomendacijas.

Personalizuotos rinkodaros stiprinimui verta pagalvoti apie dinaminio turinio platformas, tokias kaip „HubSpot“ ar „Marketo“, taip pat apie galimybes keisti dinaminį turinį, atsižvelgiant į vartotojų duomenis, kad žinutės jiems būtų aktualios.

DI pagrindu veikiantys personalizavimo sprendimai padės sukurti vartotojų kelionę, kuri atitinka jų lūkesčius ir įsitraukimo etapą nuo pirminio susidomėjimo iki pirkimo sprendimo.

Socialinių tinklų komercija ir pirkimui pritaikytas turinys
Riba tarp socialinių tinklų ir e.komercijos tinklalapių mažėja, kadangi „Instagram“, „Facebook“ ir „Pinterest“ platformose jau veikia apsipirkimo galimybės. Vartotojai gali pirkti tiesiai iš savo socialinio tinklo turinio srauto ir gauna sklandžią naršymo-apsipirkimo patirtį.

Komerciją socialiniuose tinkluose skatina įtraukiantis, pirkimui pritaikytas turinys, kuris yra vizualiai patrauklus ir interaktyvus – tokiu turiniu vartotojai bus linkę pasidalyti. Pasiekiamumą taip pat padidins bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais, kurių pagalba prekės ženklas pasieks naujas auditorijas.

Taigi 2025 metais rinkodaroje vis daugiau bus naudojama technologijų, prioritetas skiriamas personalizavimui ir prisitaikymui prie vartotojų elgesio pokyčių. Stipriausi prekės ženklai bus tie, kurie inovacijas derins su autentiškumu, kurs prasmingą, personalizuotą patirtį, atitinkančią vartotojų lūkesčius.

Plačiau apie šias rinkodaros tendencijas anglų kalba galima pasiskaityti šiame „Forbes“ straipsnyje > >

 

Hal Gatewood nuotr. iš Unsplash