Žinios ir kontaktai
En

Kaip stiprinti darbuotojų įsitraukimą ir motyvaciją dirbant iš namų?

Darbas iš namų tapo kasdienybe daugeliui organizacijų ir išryškino naujus iššūkius darbdaviams – kaip išlaikyti darbuotojų įsitraukimą ir motyvaciją nuotolinio darbo laikais? Kaip užtikrinti virtualios komandos efektyvumą?

Nauja realybė, kai dauguma žmonių dirba iš namų, nuotoliniu būdu, yra iššūkis tiek patiems darbuotojams, tiek organizacijoms. Ekspertai nurodo pagrindines sritis, kurioms vadovai turėtų skirti daugiausiai dėmesio, ir pateikia keletą patarimų, kaip stiprinti darbuotojų įsitraukimą bei motyvaciją naujos realybės sąlygomis:

Puoselėti komandiškumo jausmą
Kad darbas iš namų būtų sklandus ir nenutrūktų įprastų užduočių vykdymas, svarbu išnaudoti technologijų suteikiamas galimybes – pasitelkti kokybiškai veikiančius vaizdo skambučių ir nuotolinio bendradarbiavimo įrankius. Taip pat būtina sudaryti galimybę darbuotojams dalytis naujienomis, tiek profesinėmis, tiek asmeninėmis. Patartina skirti bendras savaitines užduotis, kad komandos nariai dirbtų kartu, bendradarbiautų ir palaikytų ryšį vieni su kitais vykdydami projektus.

Be to, svarbu palaikyti darbuotojų gerą savijautą ir nuotaiką, o tam tinka virtualūs komandiniai užsiėmimai – žaidimai, konkursai, protų mūšiai ir pan. Taip pat galima skatinti darbuotojus mokytis naujų dalykų ir jais dalytis su kolegomis. Virtualios kavos pertraukos – kai kolegos prie savo ekranų vaizdo skambučio metu kartu geria kavą ir kalbasi apie tai, apie ką paprastai bendraudavo virtuvėlėje biure ar prie kavos aparato – puikus būdas išvengti darbuotojų perdegimo ir vienišumo jausmo.

Stiprinti vidinę komunikaciją
Itin svarbi yra dažna ir reguliari – kasdienė, savaitinė, o jei reikia ir dažnesnė – oficiali darbuotojams skirta įmonės komunikacija tokiomis temomis kaip organizacijos politika ir darbo tvarka atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją, kur kreiptis sveikatos klausimais, informacija apie užsikrėtimo atvejus įmonėje ir pan. Darbuotojai turi jausti organizacijos pulsą ir tiksliai žinoti, kas vyksta ir ko tikimasi iš jų.

Nustatyti prasmingus tikslus
Akivaizdu, jog disciplina yra esminis veiksnys, kad darbas iš namų būtų efektyvus. Namuose darbuotojai susiduria su daugybe trikdžių ir dėmesį blaškančių dalykų, todėl darbo kokybė gali nukentėti. Nuotolinių komandų darbas pasiseks, jei bus nustatomi prasmingi tikslai. Vadovai turi aiškiai pasakyti, kokių rezultatų tikimasi, kokie vertinimo rodikliai bus naudojami. Tai padės efektyviai stebėti ir vertinti darbo rezultatus.

Komunikacija su komandos nariais yra svarbu, tam patartina naudoti virtualius susitikimus vaizdo skambučių formatu, siekiant aptarti darbų eigą, iškilusius klausimus ir pasiektus rezultatus. Taip pat reikia pasitelkti susirašinėjimo per „Skype“, „Slack“ ar kitas platformas funkciją.

Suteikti darbuotojams pripažinimą ir įvertinimą
Pripažinimas darbo vietoje yra esminė sąlyga, kad organizacija sėkmingai veiktų. Kai darbuotojai laiku sulaukia pripažinimo iš savo tiesioginio vadovo už gerą darbą, jie jaučiasi įvertinti. Tai kelia jų motyvaciją dirbti geriau ir siekti daugiau.

Yra sukurta įvairių platformų ir įrankių, kurių pagalba galima darbuotojams suteikti grįžtamąjį ryšį ir pripažinimą už jų darbą. Be to, įvairios sistemos sudaro galimybę ne tik vadovams, bet ir kolegoms išreikšti pripažinimą savo komandos nariams. Taigi darbuotojai gali sulaukti įvertinimo ne tik iš savo vadovų, bet ir kolegų, todėl verta išnaudoti šias abi galimybes.

Naudoti žaidybinius elementus
Norint suprasti, kaip darbuotojai jaučiasi, ką galvoja ir ką veikia, reikia reguliariai daryti jų apklausas. Galima paklausti, koks virtualus bendravimo būdas jiems labiausiai patinka, kaip jie jaučiasi perėjus prie nuotolinio darbo režimo ir pan. Išsiaiškinusi, kaip darbuotojai jaučiasi, įmonė žinos, kaip jai elgtis šioje situacijoje. Be to, patartina į kiekvieną užduotį, kiek tai įmanoma, įtraukti žaidybinį elementą, kad darbas būtų smagesnis. Teigiama, kad užduočių sužaidybinimas didina darbuotojų įsitraukimą, mažina kaitą, gerina finansinius rezultatus.

Skatinti mokymąsi ir profesinį tobulėjimą
Dabar yra puikus metas darbuotojas mokytis to, ko jie visada norėjo išmokti, o vadovams puiki proga prisidėti prie darbuotojų profesinio tobulėjimo. Galima tiek skatinti darbuotojus dalyvauti įvairiuose nuotoliniuose renginiuose (konferencijose, seminaruose), tiek investuoti į savo e. mokymo platformos kūrimą darbuotojų įgūdžių tobulinimui.

Darbuotojai rinkdamiesi darbdavį dažnai atsižvelgia į suteikiamas mokymosi – asmeninio ir profesinio tobulėjimo – galimybes. Žmonės renkasi dirbti tose organizacijose, kurios sudaro jiems sąlygas išmokti naujų įgūdžių ir augti kaip asmenybėms. Jei darbdavys skatina mokytis ir tobulėti, tai automatiškai didina darbuotojų motyvaciją ir įsitraukimą.

Darbdaviams verta skatinti darbuotojus mokytis ir tų įgūdžių, kurie nėra tiesiogiai susiję su darbu, pvz. mokytis groti muzikos instrumentu, piešti ar savigynos principų. Tokie mokymosi kursai puikiai pakelia darbuotojų nuotaiką, sumažina stresą. Taip pat verta organizacijoje skatinti darbuotojų tarpusavio mokymą, t.y. kad vieni darbuotojai mokytų kitus tam tikrų įgūdžių – tai skatina kolegų tarpusavio bendradarbiavimą ir įsitraukimą.

Suteikti specialias sąlygas ir nuolaidas
Darbuotojų motyvaciją teigiamai veikia įvairios papildomos naudos – jiems suteikiamos galimybės naudotis įvairiomis paslaugomis specialiomis sąlygomis ir nuolaidos. Pavyzdžiui, ypatingos sveikatos draudimo sąlygos, dovanų kuponai, prenumeratos ir pan.

Plačiau apie šias darbuotojų įsitraukimo ir motyvacijos valdymo priemones bei užsienio kompanijų praktinius pavyzdžius galima pasiskaityti šiame tinklaraščio įraše anglų kalba.


Kaip jūsų organizacija rūpinasi darbuotojų įsitraukimu ir motyvacija?

 

Chris Montgomery nuotr. iš Unsplash