Žinios ir kontaktai
En

Y kartos darbuotojai – kokie jie?

Devintąjį ir paskutinįjį XX a. dešimtmetį gimusieji vadinami Y karta. Toks apibūdinimas reiškia, kad jie gerokai skiriasi nuo vyresnių darbuotojų.

Y kartos darbuotojai pasižymi ne tik išskirtiniu technologijų įvaldymu, bet ir itin dideliu socialumu: daug dėmesio skiria gerų santykių palaikymui darbe, tikisi pripažinimo ir palaikymo, neatskiria darbo nuo asmeninio gyvenimo. Ką tai reiškia organizacijai? Kokias personalo vadybos strategijas taikyti? Kaip išnaudoti Y kartos pranašumus?

Y kartos darbuotojams būdingas optimizmas, entuziazmas, jie dirba daug, jei tiki savo darbu ar bent jį supranta. Y kartos atstovai turi išskirtinių ypatumų:

Greito pripažinimo ir pagyrimų lūkestis. Y kartos žmonės tikisi greito savo pastangų pripažinimo ir atpildo. Net atėjimas į darbą laiku, jų manymu, yra pakankamas pagrindas paskatinimui. Viena apklausa parodė, kad net 40 proc. Y kartos darbuotojų tikisi būti pakelti pareigose kas dvejus metus, nepriklausomai nuo jų pasiekimų darbe.

Individualumo svarba. Darbe Y kartos žmonės tikisi dėmesio, kuriuo atsižvelgiama į jų individualumą. Vadovybės veiksmai darbuotojų atžvilgiu turi būti itin personalizuoti.

Nuolatinis, greitas grįžtamasis ryšys. Jaunimas yra pripratęs prie greito atsako - į trumpąsias žinutes (sms), įrašus socialiniuose tinkluose jų draugai reaguoja netrukus. Todėl Y kartos darbuotojams nesuvokiama, kad apie jų darbo rezultatus būtų pranešama kartą per metus vykstančiame darbo aptarimo (vertinimo) pokalbyje. Jie tikisi grįžtamojo ryšio iš savo tiesioginio vadovo nuolatos.

Nuolatiniai pokyčiai. Šios žmonių kartos gyvenime nieko nėra pastovaus, pasaulis nuolat keičiasi. Y kartos darbuotojai neieško darbovietės, kurioje pradirbtų 30 metų. Į kiekvieną darbovietę Y kartos atstovai žiūri kaip į tarpinę stotelę. Jie įpratę turėti galimybę rinktis iš kelių variantų, todėl ir iš darbovietės, karjeros visada tikisi pasirinkimo galimybių.

Darbdaviams svarbu atsižvelgti į šiuos lūkesčius ir atitinkamai dirbti su Y kartos darbuotojais. Tik vieną dalyką reikėtų pakeisti - nuostatą, kad minimalios pastangos turi būti atlygintos, t.y. pagyrimų ir paskatinimų nusipelno ne laiku į darbą ateinantys darbuotojai, o tie, kurių darbo rezultatai yra geri.

Y kartos stipriosios savybės - optimizmas, pasitikėjimas savimi, jautrumas, nuoširdus rūpinimasis aplinka ir pasauliu - gali būti puikiu įrankiu, norint pakeisti jų požiūrį į darbo rezultatų siekimą ir svarbą. Šie dalykai aktualūs, nes artimiausiu metu Y kartos atstovai sudarys pusę visų dirbančiųjų.

Plačiau apie Y kartos darbuotojų ypatumus galima pasiskaityti šiame straipsnyje anglų k.