Žinios ir kontaktai
En

Rinkodaros tendencijos 2017 metais

Metų pradžia puiki proga paprognozuoti vyrausiančias tendencijas konkrečioje srityje. Kokius „trendus“ numato Europos šalių rinkodaros profesionalai?

Portalas cmo.com apklausė įvairių kompanijų, tokių kaip „McLaren Technology Group“, „Fujitsu“, „Philips“, „TNT“, rinkodaros vadovus apie 2017-aisiais vyrausiančias tendencijas. Jas galima susiskirstyti į tris grupes: socialines, technologines ir rinkodaros.

Prekės ženklo prasmė
Rinkodaros ekspertai pripažįsta, kad 2017 m. prekės ženklo prasmingumas bus itin aktualus dalykas. Teigiama, kad žmonės turės vis daugiau žinių, mažiau laiko ir bus vis mažiau lojalūs prekės ženklams. Apie lojalumą bus galima kalbėti tik tada, kai vartotojai supras tikrą prekės ženklo tikslą ir pritars jam. Be to, prognozuojama, kad išliks ir laimės tie „brendai“, kuriuos lengva rasti, su kuriais lengva bendradarbiauti ir kurie pateisina vartotojų lūkesčius. Todėl vis daugiau išnyks stambių prekės ženklų, kurie nespėja keistis ir prisitaikyti prie besikeičiančių žaidimo taisyklių.

Naujosios technologijos – norma
Papildytosios realybės ir virtualiosios realybės technologijos vis labiau įsigalės, be to, ne vien žaidimų srityje („Pokémon Go“ sėkmės 2016 m. pavyzdys). Papildytoji realybė turėtų būti naudojama didesniam prekės ženklo žinomumui ir platesniam auditorijos pasiekiamumui bei įsitraukimui, ypač kalbant apie vartotojo patirtį skaitmeniniame ir realiame pasauliuose. Teigiama, kad yra klaidinga galvoti apie papildytąją realybę tik kaip apie pramogą. Virtualiosios realybės technologijos turėtų būti vis plačiau naudojamos prekės ženklo komunikacijoje bei rinkodaroje.

Dirbtinio intelekto sumanus panaudojimas
Dirbtinio intelekto technologijos ne tiks atvers daug galimybių klientų aptarnavimo, įtraukimo ir komunikacijos srityse, bet ir taps „smegenimis“, kurios suteiks idėjų rinkodaros automatizavimui, tinklalapių administravimui ir turinio kūrimui. Pripažįstama, kad 2016 m. į dirbtinį intelektą investavo visi ūkio sektoriai, siekdami didinti efektyvumą, mažinti sąnaudas, auginti pajamas, didinti klientų pasitenkinimą. 2017 m. turėtų pradėti veikti realaus laiko dirbtinio intelekto pokalbių programėlės, kurios žinos konkretaus žmogaus mėgstamus ir nemėgstamus dalykus, prioritetus, buvimo vietą. Toks įrankis ne tik sudarys sąlygas įtikinančiai dvipusei komunikacijai realiu laiku, bet leis rinkodaros specialistams suprasti vartotojų elgesį ir netgi jam daryti įtaką.

Rinkodaros automatizavimas
Dirbtinis intelektas sustiprins jau kurį laiką vyraujančią tendenciją automatizuoti rinkodaros veiksmus. Automatizavimas leis aptarnauti klientus su minimaliu žmogaus įsikišimu, tuo pačiu sudarant „masinio personalizavimo“ galimybę: technologijos suteiks vartotojui įspūdį, kad jis yra vienintelis klientas pasaulyje.

Daiktų internetas – dar viena technologija, kuri taps norma 2017 metais. Ji padės surinkti reikiamus duomenis iš vartotojo, pvz. socialinių tinklų stebėjimas ir produktų testavimo platformos pakeis iki šiol gyvavusias tradicines „fokusuotas“ grupės apklausas bei tyrimus. Analizuodamas vartotojų įpročius, požiūrį ir elgesį, daiktų internetas leis automatizuoti šį procesą ir sparčiau suteiks įžvalgų produktų kūrimui.

Plačiau apie 2017-ųjų rinkodaros tendencijas galima paskaityti šiame straipsnyje anglų kalba.