Žinios ir kontaktai
En

Prekės ženklo istorijų pasakojimo taisyklės

Prekės ženklo istorijas įmonės jau seniai pasakoja reklamos ir kitų rinkodaros priemonių pagalba. Laikantis tam tikrų taisyklių istorijų pasakojimas („Storytelling") duos apčiuopiamos naudos: nuo vartotojų lojalumo iki kainų didinimo.

Prekės ženklo istorijų kūrėjai siūlo keletą patarimų, kaip suintriguoti, sudominti ar net sujaudinti vartotoją:

Kalbėti nuoširdžiai ir nuosekliai. Tik nuoširdi istorija gali įsitvirtinti vartotojo sąmonėje ir bus siejama su konkrečiu prekės ženklu ar produktu. Tam reikia pasitelkti visą kūrybiškumą, tačiau negalima pamiršti prekės ženklo pažado, su kuriuo jis siejamas nuo pat ženklo atsiradimo. Istorija turi būti kuriama laikantis nuoseklumo ir pastovumo - nenuosekli istorija privers vartotoją ieškoti kito prekės ženklo, kuris atitiktų jo lūkesčius.

Suteikti istorijai asmeniškumo. Nuobodi istorija nepritrauks skaitytojų ir neišlaikys jų dėmesio. Tai padarys pasakojimas, kurio centre yra konkretus asmuo - prekės ženklo asmenybė ar pats istorijos kūrėjas.

Sukurti personažus, kurie džiugintų auditoriją. Skaitytojams patinkantys veikėjai - būtina prekės ženklo istorijos dalis. Galima sukurti pirkėjo ar įmonės darbuotojo personažą ir istoriją pasakoti iš jo pozicijos. Svarbiausia sukurti tokį veikėją, su kuriuo auditorija tapatintų save ir kurio veiksmus ji norėtų sekti. Kaip sako rinkodaristai, prekės ženklo istorija - tai istorija apie vartotoją, o ne apie prekės ženklą.

Naudoti pradžią, dėstymą ir pabaigą. Prekės ženklo pasakojimas turi turėti tris pagrindines struktūrines dalis: pradžią, dėstymą ir pabaigą. Pradžia turi būti „stipri", pristatyti istorijos erdvę ir veikėjus. Dėstymo dalyje reikia išryškinti pagrindinio veikėjo problemą ir tam tikrus prieštaravimus, su kuriais jis susiduria ją spręsdamas. Pabaigoje jis turi rasti problemos sprendimą.

Užtikrinti, kad istorija intriguotų. Prekės ženklo istorija turi intriguoti, „atsiskleisti" palaipsniui. Ją reikia pateikti taip, kad skaitytojas norėtų pamatyti ar išgirsti pasakojimo tęsinį ir sugrįžti į jūsų įmonės tinklalapį ar Facebook profilį vėl ir vėl. Tam galima pasitelkti aktyvias nuorodas (pavyzdžiui, „Pažiūrėk čia!") jūsų interneto svetainėje ar Facebook paskyroje, nusiųsti nuorodą į istoriją elektroniniu paštu, mobiliuoju telefonu. Plačiau apie tai skaitykite šiame straipsnyje anglų k.

Kuo daugiau būdų džiaugtis prekės ženklo istorija suteiksite vartotojui, tuo sėkmingiau priartėsite prie savo rinkodaros tikslų. Tai pagrindžia The New York Times Magazine žurnalisto Rob Walker atliktas eksperimentas, kuris įrodė, jog net visiškai nefunkcionalūs ir materialinės vertės neturintys daiktai gali būti parduodami keliasdešimt kartų brangiau, jeigu jie turi gerą istoriją.

Sukurkite gerą savo prekės ženklo istoriją ir galėsite pakelti kainas ar bent atsisakyti nuolaidų!