Žinios ir kontaktai
En

Istorijų pasakojimas kaip prekės ženklo valdymas

Geras prekės ženklas yra siejamas su tam tikra idėja ar istorija. Istorijos pasakojimas yra ne atsitiktinis dalykas, o tikslinga ir nuosekli prekės ženklo valdymo dalis.

Kiekvienas prekės ženklas turi turėti savo istoriją, t.y. nuolat sekamą ir palaikomą pasakojimą. Priešingu atveju jis yra tik logotipas arba pavadinimas.

Rinkodaros specialistai žino, kad prekės ženklas vartotojų sąmonėje turi sietis su konkrečia idėja ir emocija. Pavyzdžiui, „Nike" - su įkvėpimu, „Red Bull" - nuotykiais. Jei prekės ženklas tampa itin stiprus, jis net pakeičia bendrinį terminą: „Google" = „ieškoti internete", „Kleenex" = „servetėlė" ir t.t. Tačiau sėkmingo prekės ženklo skiriamuoju bruožu ilgainiui taps istorijų pasakojimas. Tokios nuomonės apie „storytelling" laikosi pasaulinės kompanijos, pvz. „Coca-Cola".

Šiuolaikiniame nuolatinių pokyčių pasaulyje prekės ženklai yra vis dinamiškesni ir besikeičiantys. Istorijų pasakojimas tampa pagrindiniu prekės ženklo valdymo įrankiu. „Brand storytelling" yra istorijos pasakojimo principų taikymas rinkodaroje: visos istorijos turi turėti aiškų ketinimą ir tikslą, iškelti problemą ir ją išspręsti, taip pat turėti vieną jungiančią idėją.

Šie istorijų pasakojimo principai turi būti taikomi tiek mikro lygmenyje (reklamose, tinklalapyje, visoje rinkodaros komunikacijoje), tiek ir makro lygmenyje (t.y. prekės ženklas turi turėti tiek praeitį ir numatomą ateitį, tiek ketinimus ir tikslus, tiek padėti spręsti tam tikrą problemą, turėti vienijančią idėją). Taip teigia užsienio ekspertai.

Kaip sekasi istorijas pasakoti jūsų prekės ženklui?